Конспект уроку з предметно-практичного навчання
у підготовчому класі з теми «Зима. Аплікація»
Карпенко О.О.
Тема: Зима. Аплікація.
Мета: Закріпити значення слів сніг, квадрат, трикутник, наклеїти, червоний, зелений, жовтий, коричневий, синій; ознайомити із значенням слова підписати; продовжити вчити дітей виконувати роботу за інструкцією вчителя, звітувати про виконану дію; розвивати увагу, спостережливість; виховувати охайність, активність та ініціативність при виконанні роботи.
Обладнання: зразок аплікації „Зима”, конверти з різнокольоровими квадратами та трикутниками; білий папір, клей, пензлик, серветки; розрізна азбука; опорні таблички.
Словник: папір, квадрат, трикутник, геометричні фігури, жовтий, зелений, червоний, коричневий, синій, будинок, ялинка, сніг, пензлик, клей, олівець, серветка, азбука, літери, слово.
Хід уроку:
1. Організація класу до уроку.
- Встаньте рівно. Доброго дня.
Сідайте. Надіньте навушники.
- Мишко, що ти зробив? - Я надів навушники.
- Ваня, як ти мене чуєш? - Я чую добре.
- Оля, як ти мене чуєш? - Я чую добре.
2. Знайомство з темою уроку.
Вчитель демонструє учням зразок аплікації „Зима”.
- Подивіться, яка пора року на малюнку? - Зима.
- Чому ви думаєте що зима? - Тому що йде сніг, холодно.
- Сьогодні ми з вами будемо робити аплікацію
„Зима”. Будемо наклеювати будинок та ялинку.
3. Роздача інструментів та матеріалу.
Вчитель демонструє дітям папір та питає:
- Що це? - Це папір.
- Складіть з розрізної азбуки слово „папір”.
Мишко, підведись. Йди до дошки. Склади з
літер слово „папір”(учень виконує завдання на
дошці, інші діти – на робочих місцях).
Діти, які вірно виконали завдання, отримують папір. Після чого демонструються пензлики.
- Що це? - Це пензлик.
- Складіть слово „пензлик” з розрізної
азбуки.
- Ваня, підведись. Йди до дошки. Склади
з літер слово „пензлик”.
Після виконання завдання діти зачитують хором слово та отримують пензлики. Аналогічно робота проводиться з клеєм.
Після цього вчитель бере конверт з геометричними фігурами різного кольору. Виймає деталі аплікації, запитуючи дітей „Що це?”
- Що це? - Це квадрат, трикутник.
- Як назвати одним словом? - Геометричні фігури.
- Якого кольору квадрат? - Жовтий, коричневий, синій.
- Якого кольору трикутник? - Червоний, зелений.
Вчитель роздає дітям конверти з частинами аплікації.
4. Виконання роботи.
Робота виконується за інструкціями вчителя.
- Візьміть жовтий квадрат. Ваня, що ти зробив? -Я взяв жовтий квадрат.
- Візьміть червоний трикутник. Оля, що
ти зробила? -Я взяла червоний трикутник.
- Візьміть синій квадрат. Мишко, що ти зробив? - Я взяв синій квадрат.
- Складіть з фігур будинок. Владик, що ти
зробив? - Я склав будинок.
- Приклейте будинок (діти самостійно
приклеюють частини будинку, при необхідності
вчитель допомагає учням).
- Що ви зробили? - Ми приклеїли будинок.
- Візьміть коричневий квадрат. Оля, що ти
зробила? - Я взяла коричневий квадрат.
- Приклейте коричневий квадрат внизу.
- Візьміть зелений великий трикутник та
приклейте його зверху коричневого квадрата.
Ваня, що ти зробив? - Я приклеїв великий зелений трикутник.
- Візьміть маленький зелений трикутник
та приклейте над великим трикутником.
Мишко, що ти зробив? - Я приклеїв маленький зелений трикутник.
- Намалюйте сніг. Що вам для цього
необхідно? - Олівець.
- Попросіть олівець. - Дайте будь-ласка олівець.
- Підпишіть свої роботи (вчитель демонструє
як треба підписувати роботу, діти за аналогією
підписують власні роботи).
5. Підсумки роботи.
Черговий збирає роботи учнів. Вчитель усно оцінює кожну роботу.
- Що ми з вами сьогодні робили. - Аплікацію „Зима”. Приклеювали будинок та
ялинку.
- Молодці. Сьогодні усі добре
працювали. Урок закінчено. Зніміть
навушники. Підведіться. Ідіть відпочивати.
Ввечері разом з вихователем діти організовують міні-виставку дитячих робіт.