Конспект уроку з предметно-практичного навчання

у підготовчому класі з теми «Зима. Аплікація»

Карпенко О.О.

 

 

Тема: Зима. Аплікація.

 

Мета: Закріпити значення слів сніг, квадрат, трикутник, наклеїти, червоний, зелений, жовтий, коричневий, синій; ознайомити із значенням слова підписати; продовжити вчити дітей виконувати роботу за інструкцією вчителя,  звітувати про виконану дію; розвивати увагу, спостережливість; виховувати охайність, активність та ініціативність при виконанні роботи.

 

Обладнання: зразок аплікації „Зима”, конверти з різнокольоровими квадратами та трикутниками; білий папір, клей, пензлик, серветки; розрізна азбука; опорні таблички.

 

Словник: папір, квадрат, трикутник, геометричні фігури, жовтий, зелений, червоний, коричневий, синій, будинок, ялинка, сніг, пензлик, клей, олівець, серветка, азбука, літери, слово.

 

 

Хід уроку:

 

1.     Організація класу до уроку.

 

-         Встаньте рівно. Доброго дня. 

Сідайте. Надіньте навушники.

 

- Мишко, що ти зробив?                                        - Я надів навушники.

 

- Ваня, як ти мене чуєш?                                        - Я чую добре.

 

- Оля, як ти мене чуєш?                                          - Я чую добре.

 

2.     Знайомство з темою уроку.

 

Вчитель демонструє учням зразок аплікації „Зима”.

 

- Подивіться, яка пора року на малюнку?              - Зима.

 

- Чому ви думаєте що зима?                                   - Тому що йде сніг, холодно.

 

- Сьогодні ми з вами будемо робити аплікацію

„Зима”. Будемо наклеювати будинок та ялинку.

 

3. Роздача інструментів та матеріалу.

 Вчитель демонструє дітям папір та питає:

 

- Що це?                                                                  - Це папір.

 

- Складіть з розрізної азбуки слово „папір”.

Мишко, підведись. Йди до дошки. Склади з

літер слово „папір”(учень виконує завдання на

дошці, інші діти – на робочих місцях).

 

Діти, які вірно виконали завдання, отримують папір. Після чого демонструються пензлики.

 

- Що це?                                                    - Це пензлик.

 

- Складіть слово „пензлик” з розрізної

азбуки.

 

-         Ваня, підведись. Йди до дошки. Склади

з літер слово „пензлик”.

 

Після виконання завдання діти зачитують хором слово та отримують пензлики. Аналогічно робота проводиться з клеєм.

Після цього вчитель бере конверт з геометричними фігурами різного кольору. Виймає деталі аплікації, запитуючи дітей „Що це?”

 

- Що це?                                                    - Це квадрат, трикутник.

 

- Як назвати одним словом?                    - Геометричні фігури.

 

- Якого кольору квадрат?                        - Жовтий, коричневий, синій.

 

- Якого кольору трикутник?                    - Червоний, зелений.

 

Вчитель роздає дітям конверти з частинами аплікації.

 

4.     Виконання роботи.

 

Робота виконується за інструкціями вчителя.

 

- Візьміть жовтий квадрат. Ваня, що ти зробив?   -Я взяв жовтий квадрат.

 

- Візьміть червоний трикутник. Оля, що

ти зробила?                                                             -Я взяла червоний трикутник.

 

- Візьміть синій квадрат. Мишко, що ти зробив?   - Я взяв синій квадрат.

 

- Складіть з фігур будинок. Владик, що ти

зробив?                                                                   - Я склав будинок.

 

-         Приклейте будинок (діти самостійно

приклеюють частини будинку, при необхідності

вчитель допомагає учням).

 

- Що ви зробили?                                                   - Ми приклеїли будинок.

 

- Візьміть коричневий квадрат. Оля, що ти

зробила?                                                                  - Я взяла коричневий квадрат.

-         Приклейте коричневий квадрат внизу.

 

-         Візьміть зелений великий трикутник та

приклейте його зверху коричневого квадрата.

Ваня, що ти зробив?                                               - Я приклеїв великий зелений трикутник.

-         Візьміть маленький зелений трикутник

та приклейте над великим трикутником.

Мишко, що ти зробив?                                           - Я приклеїв маленький зелений трикутник.

-         Намалюйте сніг. Що вам для цього

необхідно?                                                              - Олівець.

 

- Попросіть олівець.                                                - Дайте будь-ласка олівець.

 

- Підпишіть свої роботи (вчитель демонструє

як треба підписувати роботу, діти за аналогією

підписують власні роботи).

 

5. Підсумки роботи.

 

Черговий збирає роботи учнів. Вчитель усно оцінює кожну роботу.

 

-         Що ми з вами сьогодні робили.               - Аплікацію „Зима”.                                                                                 Приклеювали будинок та

ялинку.

-         Молодці. Сьогодні усі добре

працювали. Урок закінчено. Зніміть

навушники. Підведіться. Ідіть відпочивати.

 

Ввечері разом з вихователем діти організовують міні-виставку дитячих робіт.