Програма з музично-естетичного виховання

(І.В.Білецька, Л.Т.Нікішина, Л.А.Федоткіна)

 

Пояснювальна записка

 

Музика якнайкраще сприяє розвитку дітей з особливими потребами, виправленню недоліків фізичного розвитку, загальної та речової моторики, вихованню позитивних якостей особистості, естетичному вихованню. Діти вчаться слухати музику, виконувати під музику різні рухи, співати, танцювати, грати на шумових музичних інструментах. Рухи під музику сприяють не тільки корекційній роботі, але мають вплив як на фізичний розвиток, так і на розвиток мислення, пам’яті, уваги, сприяння оточуючого середовища. Виконання під музику віршів, підспівок, інсценування пісень, музичних казок сприяє розвитку рухового апарата та речової моторики.

Музичні заняття ефективні також для виховання позитивних якостей особистості. Вивчаючи парні пісні, рухаючись у колі, діти набувають навички колективної діяльності, дисциплінованості, вони вчаться чемно поводитися одне з одним.

У розділ музично-ритмічних рухів входять завдання на координацію музики і рухів. Збуджені діти заспокоюються, слухаючи ліричні мелодії. Апатичних дітей треба вчити рухатись чітко, швидко. Головна мета цієї частини заняття – навчити розумово відсталих дітей поєднувати рухи рук, ніг, голови, тулуба.

Щоб навчити дітей з особливими можливостями танцювати, треба спочатку опанувати такі важливі елементи танцю, як пружинка, колупалочка, підскоки. Завдання цього (розвитку) розділу носять також пізнавальний характер: діти знайомляться з назвами танців, назвами рухів. Передати танцювальний образ допомагають предмети: стрічки, прапорці, брязкальця, тощо.

Гра на дитячих музичних інструментах допомагає розвитку дрібної мускулатури пальців, зняття напруги, чи в’ялості, розвитку уваги, координації рухів.

Завдання на координацію рухів, а також релаксацію краще проводити після музично-ритмічних рухів, сидячи на стільчиках або лежачи на килимках, щоб дати можливість відпочити від фізичних навантажень.

 

 

І цикл

 

Методичні рекомендації

 

У зв’язку з тим, що народні традиції виховання дітей практично втрачені через соціальні умови і причини, діти зовсім на підготовлені до музичного виховання, а розумово відсталі діти – тим більше.

Щоб сприяти плідній роботі, перш за все потрібно зацікавити їх, привчити вслухатись у звуки, різні тембри, використовувати в іграх і на заняттях різні музичні інструменти, правильно їх тримати; вслухатися у спів і гру на музичному інструменті вихователя, рухами рук намагатись відтворювати характер (рухів) музики.

Таким чином, головною метою на першому етапі навчання буде виховання загальної і пізнавальної активності в процесі сприймання музики, краси вокальної і інструментальної мелодії. Створювати умови, в яких би  діти з особливими можливостями привчалися б емоційно відгукуватися на красу оточуючої дійсності (красу природи, її звуків, предметів побуту, картинки, іграшки, тощо).

 

Програмний зміст

 

Осінь (І квартал)

 

1. „Диво – звуки”: тоненькі, товстенькі, веселі й сумні, білі, чорні, червоні.

 

1. Слухання музики: збагачувати слуховий досвід дітей – вслуховуватися у звучання різних регістрів, розпізнавати музичні образи. 

Репертуар: Косенко „Дощик”

Гопачок.

П.І.Чайковський „Осінь”.

С. Івсена „Шпачок прощається”

 

2. Співи : Навчати дітей вслухатися в текст пісень, доступних їм за змістом, та контрастних за характером.  

Репертуар: Примовка „Гоп-гоп, гу-ту-ту”.

Раухвергер „Собачки”.

Красив „Топ-топ”.

Верховинець „Печу, печу хлібчик”.

 

3. Музично-ритмічні рухи.

- Перший взаємозв’язок музики і рухів: дитина під танцювальну музику показує ручки, плескає, тупає, засвоює крок під музику, виконує елементарні рухи під музику з предметами – махає прапорцем, брязкає брязкальцем.

- Вдосконалювати ігрові дії: знаходити дзвіночок, який тут же вкрили платком, закривати лице руками, вважаючи що сховалися.

- Слухати музику, емоційно відгукуватись на неї, орієнтуватися в різних діях.

 

 

Зима (ІІ квартал)

 

2. “Дід Мороз казку нам приніс”

 

1. Слухання музики: Діти слухають музичні твори на зимову тематику, одержують нові музичні враження.

Репертуар: Шуман „Дід Мороз”

Чайковський „Зимовий ранок”

Навчити дітей по закінченні пісні одночасно опустити руки вниз і вимовити – „у-ух”.  Муз. Ломової „Де це наші ручки”.

Скоординувати дії рук з текстом пісні. Раухвергер „Брязкальця”.

Вправа сидячи: крокувати під музику. Муз. І. Кинеха „Веселий марш”.

 

2. Підспівування і співи. Стимулювати дитячі вокалізації, пропонуючи більш співочі підспівки.

Репертуар: „Півник”

Раухвергер „Колискова”

„Сіра киця вмивалася”.

 

3. Музично-ритмічні рухи. Продовжувати засвоювати рухи за показом вихователя.

-         крок під музику за вихователем по колу

-         формування кола

-         тупотіння ногами

-         пружинка

 

 

Весна (ІІІ квартал)

 

3.”А вже красне сонечко припекло”

1. Слухання музики. Підводити дітей до розуміння, що музика може виражати різні почуття, настрої, явища природи.

Репертуар: М.Глинка „Не щебечи, соловейку”

Укр.нар.пісня „А вже весна, а вже красна”.

Муз. Степового, сл. Глібова „Веснянка”.

 

2. Підспівування і співи. Працювати над виникненням співочих інтонацій, як-то своє ім’я тощо.

 

3. Музично-ритмічні рухи.  „Крок – біг” – передавати різний характер цих рухів.

 

Закріплення всього вивченого матеріалу.

 

 

 

ІІ цикл

 

Методичні рекомендації

 

Завдання виховання: засобами різних видів музичної діяльності у дітей потрібно розвинути і виховати: емоційну, рухову чи слухову  чутливість, здатність захоплюватися красою музичних образів, настроїв і почуттів в навколишньому світі, емоційно реагувати на тембри, ритми, лад музичних творів, радіти красивій музиці, стримувати задоволення від музичних занять.

 

Програмний зміст

 

Осінь (І квартал)

 

1. „Мандрівка у світ чарівної музики осені”.

1. Слухання музики. Діти слухають музичні твори про осінь.

Репертуар:  укр.нар. пісні „Вийшли в поле косарі”,

„Ой на горі та женці жнуть”,

„Грицю, Грицю до роботи”,

П.І.Чайковський „Осіння пісня”,

М.Лисенко „Елегія”.

 

2. Підспівування і співи. Закріплення навичок 1-го циклу музично-естетичного виховання.

Репертуар: „Я маленький хлопчик”,

Укр.нар. примовка „Бім – бом”,

Муз. Кинена „Осінь”,

Муз. Любарського „Дощик”,

Муз. Філіппенка „Осінні листочки”,

Что нам осень принесет?”

 

3.Музично-ритмічні рухи:

             а) вправи:                Муз. Парлова „Барабанщики”

                                              Муз. Верховинця „Ведмідь і діти”

                                              Угорська народна мелодія „Жуки”

            б) таночки:               Укр.нар. мелодія „Запрошення”

                                              Укр.нар. мелодія „Танок парами”

 

 

Зима (ІІ квартал)

 

2. „Зустрічаймо зиму, як бабусі й дідусі зустрічали”.

 

1. Слухання музики. Знайомити дітей з творами різних народів.

Репертуар:                       М. Лисенко „Екосези”, „Пливе човен”,

                                          П. Чайковський „Комаринська”, „Святки”,

                                          Р.Шуман  „Дід Мороз”.

                                       Вивчати колядки, щедрівки, акомпанувати собі на ударних інструментах.

 

2. Підспівування і співи. Формування співочих інтонацій, співати новорічні хорові пісні двома мовами у руховому варіанті.

Репертуар:                       Філіпенко „До нас прийшла ялинка”,

                                                             „Новорічна”

                                          Колядка „Добрий вечір”

 

3.Музично-ритмічні рухи.

  а) вправи:             укр.нар. мелодія  „Танці в колі”,

                                вправи з брязкальцями та прапорцями (віночок українських  

                               народних пісень).

  б) танці:            1. Рухи до Новорічних пісень.

                             2. звуження – розширення кола.

                             3. „Танок сніжинок”

                             4. „Танок ліхтариків” – РН мелодія в обр. Рустамова

 

 

Весна (ІІІ квартал)

 

3. „А вже весна, а вже красна”

 

1. Слухання музики. Діти слухають музичні твори у виконанні вихователя, які присвячені весні.

Репертуар:                       Р-Корсаков, Устюжанін „Проводи зими”

                                          П. Козицький, О.Олесь „А вже ясне сонечко”

                                        Я.Степовий, Глібов „Веснянка”

                                       П.Чайковський „Пролісок”

                                        Є. Гріг „Пташка”

                 Вибирають твір, який найбільше сподобався.

 

2. Підспівування і співи. Продовження роботи над формуванням співочих навичок.

               вправи:        1. Заспівай своє ім’я.

                                    2. „Вийди, вийди сонечко”

               пісні:          „Сьогодні в мами свято” муз. Філіпенка, сл. Волгіної

                                   „На зеленом лугу” рос. нар. пісня

                                   „По малину” муз. Філіпченка, сл. Волгіної

 

3. Музично-ритмічна та образно-ігрова діяльність.

-        „Плескаємо – гупаємо”

-        „Рухатись – відпочивати”

-        „Пальчики та ручки”

-        „Зайчик – стрибунець”.

 

 

ІІІ цикл навчання

 

Методичні рекомендації

 

Завдання виховання.  Засобами різних видів музичної діяльності у дітей потрібно продовжувати розвинути і виховати:

-        музичний інтерес, потяг до музики, музичну пізнавальну активність, музично – естетичні почуття;

-        емоційність, рухову пластичність, звукообразність, творчу уяву;

-        інтерес і любов до народної музики, в поєднанні з творами образотворчого мистецтва, казками та поезіями.

 

Програмний зміст

 

Осінь (І квартал)

 

1. „В’яже осінь рукавички з бабиного літа”

 

1. Музика звучить у виконанні вихователя, а також у запису. Діти слухають вірші про осінь, розглядають осінні пейзажі.

Репертуар:                       обр. Стеценко  „Ой, на горі жито”.

                                          Р.Шуман  „Пісні  женців”

                                          П.Чайковський „Жнива”, „Пісня женця”

                                         Укр.нар. пісня „Чом, чом, земле моя”

                                        Глієр „Ранок”

                                        В.Моцарт „Рондо в турецькому стилі”

 

2. Музично-ритмічні рухи.  Навчати дітей сприймати та показувати голосом чи рухами різні по тембру та висоті звуки (бубон, барабан, брязкальця). „Птахи та пташенята”, „Тихі та голосні дзвіночки”.

       Танці:     1. „Полька парами”

                       2. „Хоровод”

 

3. Підспівування і співи.

        а) вправи:  навчати дітей чисто співати, розрізняти початок пісні – вступ, та її закінчення.

                            Укр.нар. прим. „Ой, дзвонять дзвони”

                                              „Я маленький хлопчик”

         б) пісні:    муз. Філіпенка „Урожайна”

                           муз. Грановського  „Калинонька”

                           „Подоляночка”

 

 

Зима (ІІ квартал)

 

2. „Йшов веселий Дід Мороз”

 

1. Збагачувати музичні враження дітей через знайомство їх з музикою різних народів.

Репертуар:                       УНП „Взяв би я бандуру”

                                          Обр. Леонтовича „Щедрик”,  „Дударик”

                                          С.Рахманінов „Полька”

                                         С.Прокоф’єв „Тарантела”

                                         М. Лисенко „Шумка – думка”

                                        В. Косенко „Етюд мі – мінор"

                                       Е. Гріг „Норвезький танок”

 

2. Співи: подальший розвиток вокально-творчих здібностей. Відтворення доступного звуконаслідування (пташок, звірів)

Репертуар:                   муз. Філіпенка, сл. Бойко „То сніжинки, мов пушинки”

                                       Муз. Б.Бліц „Морозець”

                                       муз. Філіпенка, сл. Бойко „З Новим Роком друзів ми вітаємо”

 

3. Музично-ритмічна та образно – ігрова діяльність.  Навчити дітей координувати свої рухи з музичними настроями.

    вправи:        1. „Рухатись – відпочиваємо”

                         2. „Зайчик – стрибунець”

                        

     танок:          „Хоровод навколо ялинки” муз. Майбороди.

 

 

Весна(ІІІ квартал)

 

3. „А вже весна, а вже красна”

 

1. Слухання музики. Вчити уважно вслухатись в настрій музики і відповідно до нього підбирати вірші або малюнки.

    Репертуар:              П. Козицький, сл. О.Олеся „А вже сяє сонечко”

                                      Я. Степовий, сл. Глібова „Веснянка”

                                      П. Чайковський „Пролісок”

                                      А. ХачатурянПодражание народному”

 

2. Співи:  корекційно – підсумкова робота.

Репертуар:                       муз. Філіпенка, сл. В.Лефтія „Гей, весна іде”

                                          Укр.нар. веснянка „Вийди, вийди сонечко”

                                          Муз. Л.Реви, сл. Т.Шатенко „З 8 Березня”

 

3. Музично-ритмічна та образно-ігрова діяльність: корекційно – підсумкова робота.

      вправи:   „Дідусь – садівник”

                    „Прогулянка і дощик”

 

 

Рекомендовані свята та розваги

 

І. Календарні свята:

   1. „Осінні сестрички”.      Осінь.

   2. „Дива в Лукомор’ї”.      Зима.

   3. „Мамине свято”.            Весна.

   4. „День захисту”.              Літо.

 

ІІ. Народні свята:

1.      Різдво Христове.

2.      „Весно – красно, прийди”.

3.      Свято Великодня.

 

 

ІІІ, Розваги.

1.      „Козацькі забави” – музично – спортивне.

2.      „Подорож у країну Іграшок”  - музичне.

3.      „Цирк приїхав” – музично – спортивне.

4.      „Посвячення в художники” – музичне.

 

 


Програма з музично-естетичного виховання у школі

 

Пояснювальна записка

 

Програма з музично-естетичного виховання для дітей з порушенням опорно-рухового апарату та розумовою відсталістю спрямована на забезпечення достатнього культурного рівня та естетичних потреб цієї категорії дітей. Порушення розумового розвитку та опорно – рухового апарату, супутні дефекти мають різноманітну клініку, різняться ступенями та характером уражень. Відтак програма лише орієнтує вчителя на використання у практиці теоретичного та музично – практичного матеріалу, згрупованого за видами музично – естетичної діяльності.

Головна мета програми – допомога вчителеві максимально використати багатофункціональний потенціал музичного мистецтва (корекційно-компенсаторний, стимулюючий, лікувально-оздоровчий, навчально – розливальний та ін.) для всебічного впливу на збережені аналізаторні системи організму (слухову, зорову, тактильну).

Мета предмету – здійснення корекційно–компенсаторного та освітньо-розвиткового впливу для стабілізації психофізичного стану дитини, формування елементарної музичної освіченості, загальної культури.

 

І цикл

 

1. Слухання музики. Роз’яснення значення слухання спокійної музики для загального оздоровлення організму (нормалізація психічного стану, відновлення біоритмів, стабілізація моторики і опорно-рухової системи). Розвиток емоційних реакцій (мімічних, жестових, поведінкових). Слухання фрагментів знайомих пісень (з мультфільмів, радіо-і телепередач). Слухання звуків: музичних (пісень, музичних творів), живої природи (птахів, комах, тварин). Ознайомлення з наслідуванням голосів птахів у музиці.

Репертуар:      В.А.Моцарт „Турецький марш”: симфонія№3 ре мажор.

                          П.І.Чайковський „Італійське капричіо”.

                          Ф.Шопен „Революційний етюд” до діез мінор.

                          Муз. М.Дрімлюги, сл. Т.Масенка „Пісня про школу”.

                          Муз.О.Тилічеєвої „Грім”.

                          Муз.Раухвергера „Дощик”.

                                Муз.О.Тилічеєвої „У лісі”.

                                Муз.і сл. Я.Степового „Зозулька”

                                Муз. І сл.Н. Грабовської „Кленові листочки”.

                                Муз.Г.Кириліної, сл. П.Воронька „Засмутилось кошеня”.

                               Укр.нар пісня в обр. Я.Вериківського „Котику сіренький”.

 

2. Співи. Розвиток інтересу до співу пісень. Ознайомлення з правилами охоронного вокального режиму. Ознайомлення з елементарними правилами співу (сидіти рівно, спокійно; голову тримати рівно; руки покласти на коліна). Спів на „одному диханні” поспівок, невеличких фраз із пісень.

 Розвиток музичного слуху, ритму, темпу, характеру музичних творів.

                  Розвиток відчуття ритму та ритмічної пам’яті, ритмічно

                 точне відтворення фрагментів мелодій дитячих пісень.

                 Закріплення уявлень про: настрій пісень (веселий – сумний);

                 темп (швидкий – повільний).

                 Відтворення з голосу вчителя та інструмента нескладних

                 вокальних вправ, пісень.

                 Розвиток діапазону голосу (мі 1 – ля 1).

Репертуар:      Муз. В.Шаїнського, сл. Н.Носкова „Пісенька про коника”.

                          Муз. В.Шаїнського, сл. Е. Успенського „Пісня Чебурашки”.

                          Муз. А. Філіпенка, сл. Т.Волгіної „Збирай урожай”.

                          Муз. А. Філіпенка, сл. Т.Волгіної „По малину в сад підемо”.

                         Муз. Т.Шутенка, сл.Л.Реви „Яблучка”.

                          Муз. А. Філіпенка, сл. Г.Бойка „Новорічна.

                          Муз. Я. Степового, сл. Л.Глібова „Зимонька – снігуронька”

                         Укр.нар. пісні „Коляда –коляда”, „Щедрик – ведрик”.

                         Укр.нар. пісня – веснянка „Вийди, вийди, сонечко”.

                         Муз. А. Філіпенка, сл. Т.Волгіної „Сьогодні в мами свято”.

                         Рос.нар. пісня „На зеленому лугу”.

                         Укр.дит.нар. пісні в обр. Я. Степового „Диди – диби”, „Танцювала

                          риба”, „Я маленький пастушок”, „Мир миром”, „Спи моя

                          дитино!”

 

3. Гра на дитячих музичних інструментах. Ознайомлення зі звучанням  дитячих шумових, ударних музичних інструментів. Підготовка до гри на дитячих шумових музичних інструментів. Відбивання найпростіших ритмічних малюнків (наслідуючи дії вчителя) „Луна”, „Сорока-ворона”, „Іди, іди, дощику”, „Гуси – гуси!”

Репертуар:       Поспівки:”Ку-ку”, „Ау- ау”, „Луна”, „Зозулька”

                          Муз. М.Красєва  „ Гра з бубном”.

                         Укр.дит.нар.пісня „Гоп, гоп, ту-ту-ту”.

                        „Сорока - ворона”, „Диди – диби”, „Кумо, кумо, що

                         варила?”

 

4. Музично-ритмічні рухи та образно-ігрова творчість . Орієнтація у навчальному просторі: вправи на орієнтацію відносно один одного, на відстань витягнутих уперед рук, напрями рухів. Розвиток емоційного відгуку на музику, відчуття характеру музики та єдності музики і рухів, своєчасна реакція на зміни характеру музики (темпові, динамічні). Ознайомлення з елементарними назвами рухів, що використовуються на заняттях (за вибором учителя). Відтворення рухами найпростіших казкових образів (ведмедя, зайця, пташок, тощо).

Репертуар:            „Плескаємо – гупаємо”.

                                „Рухатись – відпочивати”.

                               „Пальчики- ручки”.

                               „Зайчик – стрибунець”

 

 

ІІ цикл

 

1. Слухання – сприймання музики. Слухання знайомих, улюблених пісень (або їх фрагментів) з мультфільмів та радіо – і телепередач. Закріплення слухового досвіду. Опанування досвіду диференціації звуків та виділення їх акустичних характеристик: музичних (пісень, музичних творів); звуків живої природи (голосів комах, птахів, тварин). Слухання звуків неживої природи (грім, дощ, хуртовина).

2. Співи.

А. Організація готовності до співу.

     Подальший розвиток інтересу до співу. Розширення та закріплення елементарних правил співу, дотримання відповідної постави.

 Б. Розвиток музичного слуху, відчуття ритму, темпу, характеру музичних творів.

      Розвиток відчуття ритму й ритмічної пам’яті, вміння ритмічно відтворювати мелодію дитячої пісні.

      Закріплення уявлень про характер пісні (веселий, жартівливий, сумний).

      Розширення вокального діапазону (ре 1 – сі 1).

3. Музично-ритмічні рухи та образно-ігрова творчість .

      Розвиток просторової пам’яті.

      Розвиток зосередженості й контролю за виконанням рухів.

      Емоційний відгук на музику, відчуття єдності руху і характеру музики.

      Чіткість реакцій (темпових, динамічних) на зміну характеру музики.

       Розширення досвіду відтворення рухами найпростіших казкових образів.

 

 

 

Музичний матеріал

 

Тема: „Про що розповідає музика” (2год.)

 

1. Слухання музики.

Репертуар:       Муз. Кишке, сл. П.Голубничого „Рідний край”.

                           Муз. Бурмицького, сл. Г.Петрука-Попика

                                    „Перша вчителька”.  

 

2. Співи.

Репертуар:    Муз Філіпенка, сл. Волгіної „Збирай урожай”.

                        Муз.Дремлюги, сл. З.Петрової „Пісня про школу”.

                       Укр.нар.пісня „Пішла киця по водицю”.

 

3. Гра на дитячих музичних інструментах.

  Репертуар:    Вправи: поспівка „Ку-ку”, „Луна”.

                         Укр. дит.нар. пісні „Кумо, кумо, що варила?”, „Диби-диби”.

                        Муз. Краєва „Гра з бубном”.

 

4. Музично – ритмічні рухи та образно – ігрова творчість .

Репертуар:        муз Філіпенка „Браві солдати”.

                            муз Г.Фріда, сл. Волгіної ”Ведмідь”.

                         Вправи: „Плескаємо – гупаємо”,

                                       „Пальчики і ручки”,

                                      „Зайчик стрибунець”.

 

 

Тема: „Пісні про школу” (2год.)

 

1. Слухання музики.

Репертуар:            муз. Н.Перцової, сл. О.Попової „Осінь вперше йшла до школи”.

                                Муз. Шаїнського, сл. ЕнтінаПершоклашка-першокласник”.

                                Муз. Шаїнського, сл.Пляцковського „Чого навчають в школі”

 

2. Співи.

Репертуар:        муз. Книш, сл.С.Гринюка „Дзвоник кличе”.

                            Муз.Н.Перцової, сл.Орела „Букварик”.

                            Муз. Г.Кириліної, сл.П.Воронька „Засмутилось кошеня”.

 

3. Гра на дитячих музичних інструментах.

                                   Вистукування на барабанах маршових ритмів.

 

4. Музично – ритмічні рухи та образно – ігрова творчість .

                           Марширування під музику вивчених пісень.

 

 

Тема: „Звуки живої та неживої природи, що передає нам музика (3год.)

 

1. Слухання музики.

Репертуар:        муз. Тилічеєвої „Грім”.

                           Муз. Раухвергера „Дощик”.

                           Муз. Тилічеєвої „В лісі”.

                           Муз. Філіпченка, сл. Волгіної „Про ведмедика”.

                           Муз. М.Глинки „Жайворонок”.

 

2. Співи.

Репертуар:        УН пісня „Киця-Мура”.

                            Муз.і сл.Я.Степового „Зозуля”.

                            Муз. Ведмеденя, сл. Куліш-Зінківа „Танцювали зайчики”. 

 

3. Гра на дитячих музичних інструментах.

Репертуар:        УДН пісні „Сорока-ворона”, „Мурашки”, „Квочка”.

 

4. Музично – ритмічні рухи та образно – ігрова творчість .

Репертуар:       Муз Філіпенка, сл. Волгіної „Нумо, зайчик, потанцюй”.

                          Муз Філіпенка, сл. Волгіної „Тепловоз”.

 

 

Тема: „Жовте листя обліта – осінь, осінь золота (5 год.)

 

1. Слухання музики.

Репертуар:        УН пісня обр. Степового „Вийшли в поле косарі”.

                            Муз. Ведмеденя, сл. Камінчика „Осінній листочок”

                            Муз. Вітліна, сл.Коганової „Пісня про хліб”.

                            Муз.Гембері, сл.Луценка „Дбайлива білочка”.

                            Муз.Васильєва-Бугая, сл.Ляшенка „Осіння пісенька”.

 

2. Співи.

Репертуар:        Муз.Красєва, сл.Івенсен „Падає листя”.

                            Муз. Ведмедеря, сл.К.Перелісної „Осінь”.

                            Муз.Тилічеєвої, сл.Димової „Осінь ходить по лісах”.

                            Муз. і сл. Н..Грабовської „Кленові листочки”.

 

3. Музично – ритмічні рухи та образно – ігрова творчість .

Репертуар:     Муз. Філіпенка, сл. Т.Волгіної „По малину в сад підемо”.

                         УН пісня обр. Степового „Ой є в лісі калина”  

 

4. Гра на дитячих музичних інструментах.

Репертуар:        УН Пісня „Зозулька”, „Два півники”,

                                             „Диби – диби”, „Бім-бом”.

 

 

Тема: „Зима прийшла до нас у гості” (10 год.)

 

1. Слухання музики.

Репертуар:        Муз.Агафоннікова „Сани із дзвіночками”.

                            Муз.В.Книша, сл. Грицюка „Сніжинки”.

                            Муз.Л.Бекмана, сл. Кудашева „Ялинка”.

                            УН танок „Метелиця”.

                            УН колядка „Добрий вечір”.

                            УН щедрівка „Щедрик”.

 

2. Співи.

Репертуар:      Муз. Я.Степового, сл. Л.Глібова „Зимонька – снігуронька”

                            Муз.Б. Фільц, сл. Г. Бойко „Морозець”.

                            Муз. Філіпенка, сл.Г. Бойко „То сніжинки, мов пушинки”.

                            УН пісня обр. Степового „Коляди – коляди”.

                            УН колискова „Котику-сіренький”

 

3. Гра на дитячих музичних інструментах.

Репертуар:        УН щедрівка „Сію, вію, посіваю”.

                            УН колядка „Коляда, коляда”

 

4. Музично – ритмічні рухи та образно-ігрова творчість.

Репертуар:        Вправи: „Рухатись – відпочивати”,

                                          „Зайчик – стрибунець”.

                           Муз. Майбороди, сл. Рильського „Хоровод навколо ялинки”.

 

 

Тема: „Всі ми любим весну і мамине свято”(8 год.)

 

1. Слухання музики.

Репертуар:        Муз. В.Книша, сл. Грицюка „скоро зимочці кінець”.

                            УН веснянка в  обр. Степового”Щебетала пташечка”.

                            Муз.М.Чемберджи, сл.В.Покури „Квіти для мами”.

 

2. Співи.

Репертуар:        Муз. Філіпенка, сл.Т.Шевченка „Зацвіла в долині”.

                            Муз. Я.Степового, сл.Я.Гоголева „Колискова”.

                            Муз. Л.Реви, сл.Т.Шатенко „З 8 Березня”.

                            УН веснянка „Вийди, вийди, сонечко”.

 

3.Гра на дитячих музичних інструментах (шумових).

Репертуар:        Муз.А.Козакевича „Вправи з брязкальцями”.

                            Муз. Філіпенка, сл.В.Лефтія „Гей, весна іде”.

                            Російська народна пісня „На зеленому лугу”.

 

4.Музично – ритмічні рухи та образно – ігрова творчість .

Репертуар:        Муз. Філіпенка, сл.Т.Волгіної „Ми на луг ходили”.

                            Вправи: „Дідусь – садівник”, „Прогулянка і дощик”.

 

 

Тема: „Скоро прийде тепле літечко” (3 год.)

 

1. Слухання музики.

Репертуар:       Муз. Філіпенка, сл.Панченко „Ой, заграйте, дударики”.

                            УН пісня „Як діждемо літа”.

                            Пісня лисички з дит. опери М.Лисенка „Коза-дереза”.

                            Польська дитяча жартівлива пісня „Пташині співи”

                             (укр. текст О.Пархоменко).

 

2. Співи.

Репертуар:        Муз. Філіпенка, сл.Т.Волгіної „По малину в сад підем”.

                            Муз. Філіпенка, сл.Г.Бойко „На місточку”.

                            Муз. Філіпенка, сл.Т.Волгіної „Веселі музиканти”.

 

3. Гра на дитячих музичних інструментах.

Репертуар:        Вправи з дзвіночками „Ми дзвіночки, лісові дінь-дон”.

 

4. Музично – ритмічні рухи та образно – ігрова творчість .

Репертуар:        Муз. Філіпенка, сл.Т.Волгіної „Тепловоз”.

                            УН мелодія в обр. М.РезоляТуп - туп веселенько”.

 

 

Тема: „Пригадаємо, що знаємо” (2 год.)

 

Узагальнюючі уроки на повторення вивченого матеріалу.