“Іграшки” (прикрасимо м’ячик)
заняття з ліплення
(вихователь Л.О.Зверева)
Мета заняття: вчили дітей ліпити з пластиліну круглі форми; розвивати дрібну моторику рук; розвивати вміння дітей прикрашати й доповнювати деталями готову роботу; закріпити поняття про іграшки, а також цікавість до роботи з пластиліном; закріплення круглої форми та назв основних кольорів; закріпити навики розкачування круговими рухами рух та вдавлювання окремої деталі пальцями рук на основу; розширювати словник з теми “Іграшки”; викликати цікавість до заняття за допомогою загадок та дитячих віршиків.
Обладнання: пластилін, дощечки для ліплення, зразок, дитячі іграшки, ілюстрації з зображенням іграшок.
Ігрова мотивація: в гості до дітей завітав зайчик.
Вихователь:
Доброго ранку, доброго ранку,
Доброго ранку скажу.
Доброго ранку хлоп’ята, дівчата
Будемо зараз ми працювати.
Вихователь:
Починається заняття,
Гостей зібралося багато
То ж повернімося ми зараз
І скажем всім ми “Добрий ранок” (діти).
Вихователь:
Діти, сьогодні в нас буде заняття з ліплення. Ми будемо ліпити й прикрашати м’ячики, також проведемо екскурсію в іграшкову крамницю й узнаємо багато нового та цікавого.
Вихователь:
Ой, подивиться до нас поспішає ще один гість:
Пара довгих вушок,
Сіренький кожушок
Скорий побігайчик,
Як він зветься?
Діти: Зайчик
Вихователь: Діти, зараз ми розповімо нашому гостю: яка зараз пора року, місяць на який день тижня сьогодні та покажемо які гарні й різнокольорові м’ячики ми вміємо робити.
Отож, сіли рівненько, випрямили свої спини, готові? Почнемо.
Вихователь: Діти, яка зараз пора року?
Діти: Пора року зима.
Вихователь: А який місяць?
Діти: місяць січень.
Вихователь: Молодці. А зараз відповісте мені, який сьогодні день тижня? Я вам зараз трошки підкажу. Сьогодні другий день тижня, покажіть мені два пальця і називається він?
Діти: вівторок.
Вихователь: Гаразд діти, ми з вами трішки повторили, а зараз приготовимо до роботи наші руки та язички.
Вихователь: Ой, оскільки зараз у нас на вулиці зима та холодна, у нашого зайчика дуже змерзли вушка, доки він йшов до нас у гості й ми допоможемо йому зігрітися:
Сіє, сіє, завіва
Снігом завірюха,
А у зайчика, хоч плач,
Змерзли дуже вуха.
Він і валянки узув,
І вдягнув кожуха,
А з-під шапки, ну хоч плач,
Виглядають вуха.
- І чого ти зажуривсь? –
Цокотять синички. –
- Ти б собі вдягнув на вуха
Теплі рукавички!
Діти: виконують пальчикову гімнастику та повторюють слова віршика за вихователям.
Вихователь: Ось діти тепер наш зайчик трішки зігрівся і ми можемо продовжувати заняття.
А зараз я вас усіх запрошую відвідати іграшкову крамницю та подивитись скільки багато яскравих та гарних іграшок є у крамниці (вихователь дзвонить в дзвіночок):
Дінь-дзілінь-дзвіночок кличе,
Відчиняється крамниця,
До нас у гості завітайте,
Хто що хоче, вибирайте.
Вас запрошую, малята,
Любі хлопчики й дівчата.
Тут є іграшки цікаві
І багатства чималі:
І машини, й кораблі,
Екскаватор невеличкий,
Вертоліт, ляльки, звірята –
Все побачите малята.
Вихователь: Діти подивіться на цю полицю та назвіть іграшку, яка на ній стоїть?
Діти: це лялька-Неваляйко.
Вихователь: Ось таку чудову ляльку
Називають Неваляйко.
Низенько кланяється,
Дзвоном заливається.
“Ділі-день, ділі-день” –
Так співає цілий день.
Вам уклін, і вам уклін,
Дзвін-дзілін, дзвін-дзілін.
Вихователь: Діти, а яка іграшка стоїть ось на цій полиці?
Діти: це песик.
Вихователь: Привітайтесь з песиком,
Гратися з ним весело,
Він гавкає, стрибає,
Діток забавляє.
Вихователь: Діти, як гавкає песик?
Діти: показують.
Вихователь: Діти подивиться сюди і скажіть, як називається ось ця іграшка?
Діти: ця іграшка називається – машинка.
Вихователь: А у нашої машини
Є і фарш, є і шини.
Якщо треба, їде прямо
Чи наліво, чи направо,
Загуде, розвернеться
До малят повернеться.
Вихователь: Діти подивіться, а у нас тут ще щось заховалося:
Бути в спокої не хоче:
Кинеш злегка – він підскоче,
Кинеш сильно – він навскач,
Називається він...
Діти: м’яч.
Вихователь: Я стрибун, веселий м’ячик,
Не люблю я тих, хто плаче.
Діти, нам Настя приготувала віршик про
м’ячик і зараз вона його розповість.
Настя: Мой ввеселый, звонкий мяч,
Ты куда пустился вскачь,
Желтый, красный, голубой
Не угнаться за тобой.
Вихователь: Дзінь-дзілінь-дзвіночок кличе,
Зачиняється крамниця.
До побачення, малята,
Любі хлопчики й дівчата.
Нам тут було справді добре,
Та повернемось до групи.
Вихователь: - Ми трошки попрацювали й трошки
Втомилися, та зараз відпочинемо й почнемо ліпити:
Фізкульхвилинка:
Мы в ладоши дружно хлопнем
Хлоп-хлоп-хлоп.
И ногами громко топнем
Топ-топ-топ.
С боку на бок кое-как,
Мы поклонимся вот так.
А ну взмахните ручками,
И полетите ручками.
Посмотрите на лужайку
Прискакали дружно зайки
Мы вместе приседаем
Раз, два, три,
Стараются все дети, посмотри.
Снова приседаем
И вместе отдыхаем.
Діти: виконують фізкультхвилинку разом з вихователем.
Вихователь: Ми трішечки відпочили і зараз продовжимо наше заняття, тому сідайте за свої робочі місця.
- У вас на столах лежать різні за кольором м’ячі. Зараз кожен з вас візьме свій м’ячик та розповість мені: якого він кольору та форми.
Діти: кожен, по черзі, називає колір та форму свого м’ячика.
Вихователь: А зараз ви повинні з пластиліну зліпити декілька маленьких кружечків, й потім прикрасити ними наші м’ячики, щоб вони вийшли різнокольоровими та гарними.
Діти: виготовляють маленькі кружечки, потім вдавлюють ці кружечки на поверхню м’яча-основи, так, щоб ці кружечки були розташовані приблизно на однаковій відстані один від одного.
Вихователь: Ось скільки гарних м’ячиків ви зробили. Зараз ми покажемо їх нашим гостям й подаруємо наші м’ячики зайчику. Гаразд діти?
Діти: Так!
Вихователь: Але це ще не все. Наш зайчик приготував для вас маленькі подарунки:
Через поле, через ліс,
З пагорба в долинку
Подарунки зайчик віз
Нашим діткам взимку.
Їхав навіть уночі
Не боявсь нікого
І устиг він привезти
Ласощів й цукерок.
Вихователь: Наш гість побачив багато різних м’ячиків і не зміг вибрати, який м’ячик йому більш сподобався, і яким він буде гратися. Йому сподобалися усі м’ячики і тому він буде гратися з кожним м’ячем по черзі.
Вихователь: І ще одне діти, зайчик хоче дати вам одну добру пораду:
Дуже, дуже тут цікаво,
Гучно, весело, яскраво.
З іграшками добре грати,
Та не можна забувати:
Що не треба їх ламати,
На частини розбирати.
Ви ж нічого не ламали,
Все гарненько поскладали.
Іграшки тепер, малята,
З вами завжди будуть грати. –
Вихователь: Діти, давайте подякуємо нашому зайчику за пораду і подарунки.
Діти: Дякуємо! (усі хором).
Вихователь: Ось наше заняття й підійшло до кінця. Дякую усім за роботу. І всі разом скажемо один одному і зайчику “До побачення”.
Діти: До побачення! (усі хором).